Ако трябваше да отговорим на този въпрос преди година, сигурно щяхме да кажем “Не!”.
Какво се промени през последните 12 месеца?
Още в края на 2021 г. прогнозирахме, че с влошаването на икономическите условия пазарът за еднократни консумативи, който от край време е в състояние на анархия, ще стане още по-хаотичен.
И за съжаление се оказахме лош пророк. Ценообразуването стана още по-спекулативно, “ножицата” между най-ниската и най-високата цена на привидно един и същ продукт се отвори още повече, заиграването с количеството на продуктите се засили, а качеството се влоши толкова много, че вече граничи с измама.
Интернет трябваше да е в полза на потребителя
В същото време онлайн магазините за еднократни консумативи и други продукти за красота никнат като гъби. Човек би си помислил, че след като интернет е пълен с безброй такива магазини би следвало конкуренцията да стабилизира цените, да отсее измамниците, и като цяло поне малко да допринесе за узряването на пазара.
Да, ама не. Има търговци, които са собственици на десетки сайтове, други пък работят изцяло като ‘дропшипинг’ бизнес (привличат клиенти с привидно голям асортимент, който обаче реално не е обезпечен с наличности), а в повечето случаи продуктовите описания са непълни и подвеждащи.
Все по-срещана е практиката често да се променят цените, сега удобно оправдавана с всеобщата инфлация. Провеждат се съмнителни промоции като предлагането на отстъпка от цената на ‘бест селъри’ (няма логика в това да се прави отстъпка от цената на продукт, за който се твърди, че е най-търсения и купуван). Друг похват включва предлагането на отстъпка след предварително “напомпване” на цената.
Информационно затъмнение
Признаваме си, че се е случвало дори и ние да допринесем за хаоса в ценообразуването и липсата на адекватна информация.
Търговци на дребно неколкократно са се опитвали да ни налагат условия на какви цени да продаваме собствените си продукти в собствения си онлайн магазин. В един момент дори се видяхме в такова чудо, че изцяло спряхме продажбата на консумативи през сайта.
Според някои търговци продаваме много евтино в сайта и трябва да си повишим цените, за да могат самите те да продават на по-висока цена. Други пък искат от нас да си намалим цените и от там да им предложим по-ниска цена на едро.
To blog or not to blog?
Ние избираме да сме лоялни към ползвателите на еднократни консумативи. И да не се съобразяваме с търговци, които работят в ущърб на своите клиенти.
Решихме да публикуваме в блога, защото считаме, че е крайно време да споделим всичко интересно що се отнася до продуктите ни и пазара като цяло. Знаем, че интернет е пренаситен и само можем да гадаем дали реално на някой ще му е интересно да чете публикациите ни.